Pozycjonowanie stron internetowych – skuteczny sposób na pozyskanie klientów

7 maja, 2020 by Brak komentarzy

Jeśli prowadzisz działalność i sprzedajesz jakiegoś rodzaju produkty lub usługi, na pewno nie raz zastanawiałeś się w jaki sposób zyskać więcej klientów i, co ważniejsze, zadowolonych klientów, którzy w przyszłości chętnie znowu skorzystają z oferty Twojej firmy. Jednym ze skutecznych rozwiązań jest pozycjonowanie stron internetowych. Oczywiście, żeby pozycjonować strony, najpierw trzeba je posiadać. Obecnie żadna firma, która chce dobrze prosperować raczej nie może obyć się bez własnej strony www. Są one nie tylko wizytówką firmową, ale również dobrym sposobem na reklamę, a poza tym dodają danemu przedsiębiorstwu wiarygodności, dzięki czemu staje się ono bardziej godne zaufania w oczach klientów i kontrahentów. Kiedy już posiadamy swoje miejsce w sieci, należy zadbać o to, żeby stało się ono dobrze znane, gdyż na niewiele nam się zda strona, na którą nikt nie zagląda. I właśnie tutaj z pomocą przychodzi pozycjonowanie stron internetowych w Google.

Jak pozycjonowanie stron wpływa na liczbę klientów danej firmy

Jest to o tyle dobre i skuteczne rozwiązanie, że pozwala zyskać naprawdę wielu klientów. Możemy to przyrównać do lokalizacji sklepu – na pewno bardziej znany będzie ten umieszczony w centrum miasta, na jednej z głównych ulic, niż taki, który ma swoją siedzibę gdzieś na obrzeżach miasta, czy w mniej znanych dzielnicach. Co za tym idzie, więcej osób będzie kupowało towary w tym pierwszym, gdyż łatwiej do niego trafić i zapewne cieszy się lepszą renomą. Podobnie jest w przypadku stron internetowych i ma to szczególne znaczenie jeśli za ich pomocą sprzedajemy różnego rodzaju produkty, czy usługi. Im bardziej znana strona, tym więcej użytkowników ją odwiedzi, a tym co pozwala jej znaleźć się w tym przykładowym centrum jest właśnie pozycjonowanie stron internetowych. To dzięki niemu dana witryna ma szansę znaleźć się na najwyższych pozycjach wyszukiwania, a co za tym idzie, przyciągnąć większą liczbę zainteresowanych osób, czyli  praktyce potencjalnych klientów danej firmy. Załóżmy jednak, że już posiadamy swoją stronę, jest ona dobrze wypozycjonowana i zagląda do nas sporo klientów. Jak  sprawić, żeby przerodzili się oni w stałych klientów i regularnie do nas wracali dokonując zakupów poprzez naszą stronę?

Pozycjonowanie strony, a jakość i regularność pojawiania się klientów

Mając już dobrze wypozycjonowaną stronę, sprawiamy, że codziennie trafiają do nas nowi klienci, co jest oczywiście ogromnym plusem. Nie znaczy to jednak, że nie zależy nam na stałych klientach, którzy zawsze będą do nas wracali. Pozycjonowanie stron internetowych może nam pomóc również w tym aspekcie. Pozwoli bowiem na umieszczenie naszej strony na górze wyników wyszukiwania, więc nawet jeśli klient, który raz dokonał u nas zakupów, zapomni jaka to była strona lub po prostu na nowo będzie chciał znaleźć jakiś sklep oferujący dany produkt, istnieje duże prawdopodobieństwo, że znowu trafi właśnie do nas. Po drugim, trzecim zakupie klienci niejako przywiązują się do danego sklepu i chętniej do niego wracają, więc najprawdopodobniej z czasem taki klient nie będzie już szukał sklepu z danym produktem, lecz od razu przyjdzie do nas. Ponadto, na samej stronie warto oferować różnego rodzaju promocje, czy zniżki dla stałych klientów, a także promocje przy pierwszym zakupie, co może zachęcić klienta do powrotu na naszą stronę. W taki sposób dzięki pozycjonowaniu stron internetowych zyskujemy zadowolonych klientów, którzy chętnie będą korzystać z naszych usług.